Islam Agama Keamanan



Member Bloger :

Isnin, 9 November 2009

BENDERA PKR BAGAIKAN LAMBANG MATA DAJAL :


PKR BAKAL BERKUBUR KERANA :
1. PERJUANGANNYA HANYA UNTUK MEMBEBASKAN ANWAR DARI ISA.
2. KINI ANWAR SUDAH BEBAS.
3. ADAKAH PENGUNDI PKR MASIH MAHU MENYOKONG PEMIMPINNYA YANG MASIH BELUM SELESAI DENGAN PERBICARAAN KES LIWATNYA?
4. INIKAH PEMIMPIN YANG BAKAL DINOBATKAN SEBAGAI PERDANA MENTERI (SEBAGAI SIMBOL LIWAT) JIKA MENANG BESAR DALAM PRU13 AKAN DATANG ?

JAWAPANNYA SUDAH JELAS APABILA BERLAKUNYA :
200 AHLI PKR SERTAI UMNO :
PADANG BESAR 8 Nov. 2009 - Bekas Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perlis, Zainurin Yahaya bersama 200 ahlinya bertindak keluar parti tersebut untuk menyertai UMNO.
Beliau yang juga Timbalan Ketua Bahagian PKR Padang Besar dan ahli-ahli parti itu menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu.
Zainurin berkata, selepas ini, dijangka kira-kira 1,000 lagi penyokong PKR di negeri itu akan mengambil tindakan yang sama selepas mendapati perjuangan parti tersebut terpesong daripada dasar utamanya.
"Kami mengambil langkah ini selepas menyedari perjuangan PKR tidak berfungsi seperti yang digambarkan di peringkat awal kononnya untuk membela nasib rakyat," ujarnya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Md. Isa di Kampung Sungai Siran, Santan, yang turut disaksikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Santan, Sabry Ahmad.
Kata Zainurin, PKR Bahagian Padang Besar dijangka lumpuh kerana sebahagian besar daripada ahlinya akan menyertai UMNO pada bila-bila masa selepas mendapati UMNO lebih mementingkan akar umbi.
Beliau juga memberitahu, semua 200 bekas ahli PKR itu akan menubuhkan cawangan baru UMNO yang dikenali UMNO Cawangan Sungai Siran yang terletak di sempadan kawasan Parlimen Padang Besar dan Kangar.
"Kami akan berbincang dengan UMNO Perlis untuk membolehkan cawangan di Sungai Siran itu dimasukkan ke kawasan Parlimen Kangar dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bintong, yang mana wakil rakyatnya ialah Menteri Besar Perlis sendiri," ujarnya.
Sementara itu, Md. Isa pula mengalu-alukan kehadiran ahli PKR menyertai UMNO demi memperkuatkan lagi perjuangan dan perpaduan masyarakat Melayu.
Beliau berkata, semua sedia maklum bahawa UMNO merupakan parti yang berteraskan perjuangan Melayu demi kepentingan rakyat dan berbekalkan dasar tersebut, UMNO kekal sebagai parti teras Barisan Nasional (BN).
CADANGAN SAYA :
SO, AHLI PKR YANG LAIN BILA LAGI? OLEH ITU, SEMUA AHLI PKR CEPAT-CEPATLAH KELUAR PARTI TERSEBUT AGAR PKR CEPAT-CEPAT BERKUBUR. JIKA DAHULU ANWAR NAMPAK LEBIH ISLAMIK KETIKA BERADA DALAM UMNO, KINI TIDAK. JIKA DIA BENAR-BENAR ISLAMIK, SUDAH PASTI DIA AKAN JOIN PAS SETELAH DITENDANG KELUAR DARI UMNO. KENAPA ANWAR TIDAK MASUK PAS HINGGA SEKARANG ? SEBAB SEMUA ORANG SEDIA MAKLUM ANWAR KETIKA DALAM UMNO SUKA MEMAKI HAMUN PAS. JIKA ANWAR HENDAK KEMBALI KEPANGKUAN UMNO, PASTI SUDAH TERLAMBAT KERANA KINI ANWAR DIKENALI SEBAGAI PENGKHIANAT UMNO, DAN TAKKAN DITERIMA KEMBALI..
OLEH ITU, DEMI PERPADUAN MELAYU, BIARLAH ORANG MELAYU HANYA ADA DUA PARTI SAHAJA IAITU UMNO DAN PAS. PAS MESTI WUJUD DAN JADIKANLAH PAS SEBAGAI PARTI YANG SERING MENEGUR SERTA MENASIHATI UMNO AGAR UMNO TIDAK TERPESONG DALAM TINDAKANNYA.
DENGAN WUJUDNYA PKR SELAMA INI, IANYA ADALAH SIMBOL KELEMAHAN DAN PERPECAHAN ORANG MELAYU.
WALLAHU A'LAM..

Tiada ulasan: