Islam Agama Keamanan



Member Bloger :

Khamis, 31 Disember 2009

JUTAAN TAHNIAH KEPADA SKUAD BOLASEPAK MALAYSIA :

SKUAD MALAYSIA BAHAM SYRIA

MALAYSIA ( 4 ) - SYRIA ( 1 )

PEMAIN tengah negara, Safiq Rahim (tengah) berjaya menperdayakan penjaga gol Syria apabila menjaringkan gol pertama pada perlawanan persahabatan Malaysia bertemu Syria di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

DI sebalik perlawanan 'gila' yang dilalui barisan bimbingan K Rajagobal, pengendali kebangsaan itu gembira dengan persembahan skuad negara yang berjaya meneruskan rentak kejayaan pingat emas Sukan Sea dengan membenam Syria 4-1 dalam perlawanan pemanas badan kelayakan Piala Asia di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. "Satu lagi peningkatan berjaya dicipta dan nampaknya mereka kini berada di landasan terbaik sebelum berangkat ke UAE (Emiriyah Arab Bersatu), 4 Januari ini." "Perlawanan malam ini memang untuk melihat prestasi mereka dan saya memutuskan membuat pertukaran pemain selepas kita mendahului 3-1 sekali gus membuka peluang kepada pemain lain beraksi," katanya mengenai barisan yang bakal berlepas ke Dubai untuk perlawanan kumpulan kelayakan Piala Asia pada 6 Januari ini.

Gol skuad negara adalah jaringan Safiq Rahim, minit ke-31, 62, Zaquan Adha Abd Radzak (m-78) dan K Gurusamy (m-90). Mengenai mutu pengadilan yang ditunjukkan pengadil Rajagobal berkata: "Saya tak mau komen mengenainya, anda boleh melihatnya sendiri." Malang menimpa nasib Zaquan Adha apabila diarah keluar padang minit ke-79 seminit selepas menjaringkan gol ketiga Malaysia apabila lambat keluar untuk digantikan dengan Syakir Ali. Zaquan tidak mampu berkata-kata dan berjalan keluar dengan wajah tergamam selepas menerima kad kuning keduanya. Mendapat iktibar daripada insiden itu, penjaga gol, Mohd Farizal Marlias berjalan keluar di belakang gawang dengan Sharbinee Allawee meluru laju untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkannya.

Tiada ulasan: