Islam Agama Keamanan



Member Bloger :

Selasa, 6 Oktober 2009

Sejauhmanakah, Kebenaran Kata Nik Aziz Di Bagan Pinang :

Bagan Pinang: "UMNO berpura-pura, bukti tentang rasuah":
Kata Nik Aziz.

Kota Bharu, 4 Okt: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menganggap UMNO-BN berpura - pura dalam usaha membanteras rasuah Wang Dan politik, bahkan konsep "1Malaysia; Rakyat Didahulukan; Pencapaian Diutamakan" seolah-olah menghalalkan rasuah dan politik wang.


Ini jelas apabila memilih UMNO Tan Sri Isa Samad yang Sebagai calon disabitkan rasuah bagi pilihan raya kecil Bagan Pinang 11 Oktober nanti dan ianya mendapat sokongan kerajaan terutama Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin.

"Itu menunjukkan ia (UMNO-BN usaha hendak berjuang dan menghapuskan rasuah politik wang) sekadar buat-buat.

"Kerajaan sekarang yang Bercita-cita menghapuskan rasuah itu sebenarnya sekadar buat-buat saja, bukan sebenar, bahkan mereka menunjuk-nunjuk di hadapan rakyat saja, hakikatnya mereka terbabit dengan rasuah," katanya yang juga Menteri Besar Kelantan.


Beliau berkata, selagi manusia tidak takut kepada neraka maka mereka itulah akan Melakukan Maksiat Sehingga termasuk rasuah, pembunuhan, atau terbabit dengan Dadah dengan Menggunakan Melakukan penangkapan terhadap ISA mangsanya.


"Semuanya itu berpunca daripada orang tidak ingatkan kepada akhirat. Kalau mereka ingatkan kepada akhirat, mereka tidak akan menderhakai Allah.


Sementara itu dalam perkembangan lain, Ahli PAS Pusat Jawatankuas Datuk Haji Husam Musa menyokong kenyataan yang dibuat Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa pemimpin seperti Tan Sri Isa sepatutnya tidak lagi mendapat tempat Sebagai calon mana-mana parti termasuk BN.


"Saya fikir pengundi-pengundi Bagan Pinang (bagi Pilihan Raya Kecil pada 11 Oktober nanti) adalah pengundi yang terpelajar dan ada kesedaran politik.


"Mereka walau pun menyokong BN BN tetapi satu calon adalah calon yang tidak menggambarkan sebuah harapan untuk memilih pemimpin-pemimpin yang benar-benar bersih, saya yakin pengundi BN di Bagan Pinang akan mengundi calon Pakatan Rakyat.


"Kita serahkan atas para pengundi Bagan Pinang Kebijaksanaan untuk memilih satu calon yang bersih.

"Dan saya yakin Kempen tempoh yang ada (itu) Bagan Pinang Menilai membolehkan rakyat (sendiri) calon mana yang patut mereka untuk Memimpin sokong mereka," katanya.
Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (adun) Pengkalan Pasir Hanifah Ahmad menyifatkan bahawa UMNO-BN tidak ada moral.


Beliau mengulas sikap rakyat yang tidak mengekalkan Mahu calon (wakil rakyat) yang tidak bersih, namun apa yang berlaku sekarang termasuk di Bagan Pinang, perasuah orang pun dicalon dan dipilih untuk menjadi wakil rakyat.


"Itu tradisi UMNO-BN. UMNO-BN tidak ada moral.


"Ini kerana calon UMNO-BN di Bagan Pinang itu telah pun didapati bersalah oleh UMNO (sendiri) dan bukan oleh mahkamah.


"Jawatankuasa Disiplin UMNO telah menghukum PIHAK telah Menggunakan berkenaan politik wang, membeli (meraih sokongan), maka pada Jawatan dilucutkan Ketika itu naib presidennya.
"Dan sekarang ini diletakkan balik (diangkat semula). Ini bermakna, kalau UMNO buat apa pun, tak apa. Tidak pragmatisme, apa pun tak apa," katanya kepada pemberita Ketika ditemui di Pasir Mas menyaksikan sekumpulan semalam selepas lebih 1,000 orang mengadakan demontarasi aman menggesa Ahli Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali supaya kerana meletakkan Jawatan menghentam PAS.


"Rakyat sekarang ini dah cerdik. Pengundi-pengundi di Malaysia ini semuanya boleh diaktakan LAPAN puluh peratus berkelulusan menengah / SPM dan dengan itu dapat berfikir dengan matang.

"Kalau inilah calon (yang didapati bersalah oleh UMNO), yang di arak ke hulu ke hilir Sebagai calon (Kemungkinan akan menjadi wakil rakyat ditakdirkan menang), kalau dia boleh menipu UMNO, maka saya fikir dia boleh menipu rakyat, mudah saja, itu logiknya .
"Sesungguhnya kita (PAS dan Pakatan Rakyat) mahukan calon yang bersih dan yang boleh memberi Keyakinan kepada rakyat umum calon itu bahawa Bekerja untuk rakyat dan untuk malaysia Seluruhnya," katanya.

5 ulasan:

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

salam bro,

Calon BN biarlah orang BN yang pilih. Apa ke jadahnya PR nak menyebuk. Kalau Isa rasuah, bagaimana dengan peliwat yang menang di Permatang Pauh. Perbicaraan second round pun tak berani masuk gelanggang.

Nik Aziz kata tak bagus pilih Isa, rakyat Bagan Pinang nak kan Isa. Nak dengor cakap situa tu ke atau ikut kehendak rakyat Bagan Pinang?

zedmagel berkata...

Salam Bro Selendang Merah,

Jangan BN berkokok saja lebih, takut ekor bergelumang taik...

Jika melihat komen Bagan Pinang macam boleh menang besar, tapi keputusannya tipis. PAS tu ramai pengundi senyap yang diluar jangkaan.

Selempang Merah berkata...

Betul tu Bro Amir..
Biasalah orang tak tau malu nak ajar orang dalam parti lain.. Padahal anak buah sendiri perangai macam keling mabuk todi(keluarga PAKATAN HARAM. Kerja nak mengamuk macam orang giler.. Sebab tu orang tua-tua kita dahulu berkata : "ikut hati mati, ikut rasa binasa, ikut nafsu lesu".. Saya rasa, dia dah nyanyok kot.. anak sendiri (orang PAS)tak terjaga, tak malu nak jaga rumah tangga orang lain. Tak malu.. Hua hua hua...

salam zedmagel..
sorry tentang ulasan sebelum ni..
sebenarnya BN bukannya berkokok.. tapi tu semua tektik perang psikologi.. PAS bukan ramai pengundi senyap (sebab sebelum zaman Pak Lah mana ada macam sekarang ni)sebenarnya mereka tu pengundi talam dua muka. Depan cakap pro kerajaan, tup2 tikam dari belakang.. tapi yang sedih, kebanyakkan mereka tu makin gaji dengan kerajaan. Ibarat kacang lupakan kulit.. Sebenarnya pemimpin kerajaan boleh terima cadangan kita kalau kita ada hujjah2 yang bernas dan cara kita ingin membantu.. saya dah pernah bagi pandangan dan cadangan kepada pemimpin kita sebelum ni di era Tun Mahathir. Tiada masalah pun malah mereka terima dengan hati terbuka dan kebanyakkan dari mereka minta saya berjuang dalam umno dengan penuh keikhlasan.. Sebab tu Rasulullah s.a.w. ada bersabda yang maksudnya begini, "kalau kita nak mengenali seseorang, kita kena makan bersama, bermusafir bersama, tidur bersama (bukan tidur satu selimut ye..)" oleh itu kalau kita tak pernah berada dalam tiga keadaan tersebut, kita belum lagi mengenalinya.." aw kama qol..
Apa yang penting, saya memang berharap sangat agar pemimpin2 sekarang lebih tegas dari sekarang dalam setiap tindakan dan jangan asyik ikut kata orang.. nak jadi ketua mesti ada pendirian yang tegas macam Tun Mahathir.. sebab tu seluruh dunia respect dia..
Tapi, kebanyakkan pemimpin sekarang macam penakut.. sebab tu Pakatan Haram naik tocang.. Malah, bangsa selain Melayu berani minta yang bukan2 sebab mereka tahu orang Melayu tak sehebat di zaman Tun Mahathir. wallahu a'lam..

C L J berkata...

Zedmagel tahun tu dari mana lak keluar dia baru tembus dinding yang berjuta tahun dok korek tu ke ?

Tapi yang bestnya tengok ibu jari Nicko memuja kehadhiran LKY tu. Hamba faham lah. 8 hari datang ke Kelantan tu hari tu sebab nak tolong Islam la tu kot. Sebab Kelantan memang banyak dah dok beri tanah untuk pembangunan kepada syarikat2 dummy singapura.

Tak lama Kelantan pun boleh lah menjadi medan pelaburan terbaik untuk syarikat2 singapura dengan tanah orang melayu yang di ambil milik oleh agensi negeri dan dijual dengan pajakan 99 tahun.

Perak kan dah ajar pandu untuk beri milik pajak 999 ? Ikut je la. LKY kan sahabat baik.

Selempang Merah berkata...

Salam bro Che Leh Jangok..
Cuba kita perhatikan gambar Nik Aziz di atas dh mcm ada iras2 LKY..
Nik Aziz mengisyaratkan bahawa LKY org yg bagus..
Nik Aziz sbnrnya lupa, apa nasib org Melayu di Singapura, malah ada jg yg tlh dikafirkn LKY dlm sistem pendidikan S'pura..
Saya cadangkan wartawan kita buat satu kajian dlm program rencana "Nasib Melayu di S'pura" utk menjadi teladan kpd Melayu di Malaysia..