Islam Agama Keamanan



Member Bloger :

Ahad, 18 Oktober 2009

SEMANGAT PEMUDA UMNO :

BENARKAH KHAIRY
MUSUH RAKYAT NO 1 ???


PEMUDA UMNO TUBUH
"BILIK PERANG PEMUDA"
BAGI MENGHADAPI PILIHANRAYA


16 OKTOBER 2009. Pemuda Umno akan membentuk "BILIK PERANG PEMUDA" untuk memenangi pilihan raya umum yang akan datang; kata Ketuanya, Khairy Jamaluddin. Tambahnya lagi, pergerakan itu akan menukar strateginya dalam menghadapi pembangkang dalam pilihanraya akan datang. Setelah mengalami beberapa pilihanraya kecil, pergerakan itu akan mengambil pendekatan ‘menyerang’ pembangkang. “Kita tidak biarkan lagi Umno dicerca, ditabur fitnah tanpa bukti. Lihat di Bagan Pinang, mereka (PAS) mengisytiharkan jihad, tetapi ahli Umno berada di barisan hadapan untuk menjaga maruah parti,” katanya ketika menggulung perbahasan di perhimpunan agung Umno di PWTC .
Pemuda Umno juga, katanya, akan mengadakan permukiman dengan ketua dan naib ketua Pemuda bahagian sebelum akhir tahun ini untuk membentuk semangat berpasukan dalam parti.“Dalam pilihanraya Manek Urai dan Bagan Pinang, kita menang di saluran muda (pengundi muda). Ini disebabkan gerak kerja yang mantap dan tersusun untuk menambah undi dari golongan pemuda,” katanya.“Kursus latihan itu untuk mencapai KPI (Kunci Indeks Pencapaian) yang ditentukan untuk menangkan selera anak muda,” katanya.

Khairy berkata, pergerakan itu akan berkerjasama dengan biro politik yang diketuai oleh Naib Presiden Umno, Datuk Seri Zahid Hamidi untuk menggerakkan iltizam untuk mencapai misi menarik pengundi muda. Katanya, beliau juga akan menerapkan budaya ikhlas bagi memupuk prinsip kesatuan fikiran, kesatuan matlamat, kesatuan hati dan kesatuan amal sepertimana yang digariskan oleh Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Khairy juga menyentuh mengenai cadangan Pemuda yang menitikberatkan golongan muda dengan mencadangkan kerajaan memberi insentif kepada golongan muda. Ia termasuk memberikan bantuan kewangan untuk membeli rumah, memberi peluang pekerjaan dan pinjman kewangan termasuk menubuhkan Bank Belia.

2 ulasan:

zedmagel berkata...

Salam Bro Selempang Merah,

Saya sokong, UMNO perlu ada samseng untuk bersaing dengan parti lain. Buka apa nak jaga calon-calon jangan kena buli dan pengundi yang diaorang tak bagi keluar mengundi tu. Kesian....

Selempang Merah berkata...

Salam zedmagel..

Saya rasa istilah "samseng" kurang sesuai utk UMNO..

Saya cadangkan kita gunakan istilah "Hero UMNO" sebab UMNO lah hero yg telah berjaya meMERDEKAkan Malaysia dari penjajah British sepenuhnya. Kesemua kejayaan UMNO adalah dengan keizinan Allah..

Tidak begitu...??? So, jgn malu mengaku ahli UMNO.. Allahu Akbar..!