Islam Agama Keamanan



Member Bloger :

Ahad, 24 Januari 2010

BAHAYA YAHUDI KEPADA UMAT ISLAM & MANUSIA :

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA

TERUS TERTIPU DENGAN TIPU-DAYA

YAHUDI LAKNATULLAH






Benarkah akan berlakunya Perang Dunia Ketiga dalam masa terdekat ini ? Wallahu a'lam.. Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui. Sesungguhnya, akal manusia tidak mampu mengatasi ilmu Allah mengenai perkara-perkara yang bakal berlaku. Namun, bagi Allah, tiada kemustahilan bagi-Nya untuk memastikan sesuatu itu berlaku walaupun mustahil bagi kita yang merupakan insan yang lemah lagi kerdil.


Mungkin kita masih terkejar-kejar harta dan wang ringgit demi untuk menampung angan-angan memiliki bunglow besar yang harganya berjuta dolar sebelum tahun 2020 atau memikirkan yuran universiti untuk anak-anak kita nanti yang mungkin akan melambung-lambung naik harganya nanti berdasarkan kadar inflasi dan kenaikan harga barangan serta khidmat sekarang?


Pernahkah kita fikirkan ada kemungkinan apa yang diangan-angankan itu tidak akan wujud lagi kerana perubahan ketara dunia yang mungkin akan terjadi tanpa disangka-sangka? Untuk memahami hakikat sebenar di sebalik semua ini, eloklah jika kita ambil tahu sedikit tentang perancangan Yahudi Zionis yang telah dirancang sejak zaman berzaman untuk menakluki dunia.


Dahulu, orang Yahudi adalah satu golongan manusia yang paling tidak disukai dan tidak boleh dipercayai di Eropah. Ini kerana sejarah beribu-ribu tahun membuktikan mereka sebagai sebuah bangsa yang suka mengambil keuntungan yang berlebihan, pandai "menyembelih" ketika berniaga, banyak tipu helahnya, bangsa yang janjinya tidak boleh dipakai dan gemar mengamalkan riba. Sedangkan semua agama termasuk Kristian, malah agama Yahudi asalnya yang dibawa Nabi Musa a.s. sendiri mengharamkan riba kerana diketahui kesan penindasannya terhadap masyarakat umum. Oleh kerana itulah pujangga Inggeris tersohor, William Shakespear menulis cerita teater The Merchant of Venice yang ada menyebut watak Shylock, seorang peminjam wang (contoh industri perbankan awal) Yahudi yang sengaja ingin menganiaya seseorang dalam memberi pinjaman wang kepada orang itu. Sehingga orang itu diminta untuk membayar dengan a pound of flesh, satu paun daging dari badannya sendiri jika tidak berjaya memulangkan pinjamannya dalam tempoh waktu yang ditetapkan.


Terdapat juga cerita-cerita lama Inggeris seperti Robin Hood dan Ivanhoe menyebut bagaimana orang Yahudi tidak dipercayai masyarakat lama England. Maka pecahan Bani Israel ini walaupun kaya-raya dari hasil perniagaan mereka yang berasaskan riba, tidak dihormati masyarakat lama Eropah apa lagi untuk diterima dikalangan bangsawan yang masing-masing diketahui dengan jelas asal-usul keturunan dan kemuliaan mereka. Ini kerana masyarakat dahulukala termasuklah orang Eropah sendiri tidak memandang tinggi kekayaan materialistik semata-mata. Ia mesti disertakan dengan akhlak yang mulia, akhlak bangsawan atau nobility, akhlak orang-orang yang mulia, ada sifat kesatriaan ataupun chivalry, suka menolong damsel in distress, orang-orang yang di dalam kesusahan, lagi bersifat jujur dan berani.


Masyarakat dahulukala masih tahu memandang tinggi akhlak mulia walaupun orang itu bukan kaya-raya. Ketinggian dan kemuliaan sesuatu bangsa boleh dikenali melalui budi pekertinya yang luhur, sedangkan orang-orang Yahudi ini mengharapkan agar diri mereka pula dihormati dan disanjung tinggi melalui kekayaan harta-benda yang dimiliki mereka. Begitulah cara orang buruk akhlak untuk mendapatkan perhatian masyarakat, dengan memperagakan kekayaan dan "membeli" jiwa manusia.


Menyedari bahawa kekayaan sahaja tidak cukup untuk meraih pengaruh dan kekuasaan, orang-orang Yahudi inipun mula merancang jalan untuk menyusup masuk ke pusat-pusat pemerintahan, yang paling utama istana raja. Sasaran utama mereka yang mula-mula sekali adalah para bangsawan, kerabat diraja dan raja-raja yang bodoh, mereka yang berasal dari keturunan yang mulia tetapi tidak beramanah dengan zat dan darah istimewa yang mengalir di dalam tubuh mereka, leka bersuka-ria sehingga berhutang keliling pinggang menyebabkan mereka terhutang budi lalu terikat dengan para peminjam wang yang rata-rata berbangsa Yahudi. Melalui bangsawan yang bodoh inilah, beberapa orang Yahudi dapat menempatkan diri mereka ke dalam istana malah menjadi ahli golongan bangsawan pula, lalu memainkan peranan dalam hal ehwal negara, bermula dengan bidang kewangan yang merupakan ‘kepakaran’ mereka turun-temurun.


Salah satunya, dengan cara memberikan nasihat-nasihat yang mulanya nampak baik supaya dipercayai raja sebelum mengemukakan cadangan berniat buruk tetapi kelihatan murni yang semakin menjurus ke arah mencetuskan kemarahan rakyat seperti terus-menerus menaikkan cukai, kononnya untuk memenuhi keperluan perbelanjaan kerajaan. Maka itu tercetuslah peristiwa Magna Carta yang membuka jalan kepada pengwujudan Parlimen yang membenarkan orang kebanyakan iaitu mereka yang bukan dari golongan diraja ataupun bangsawan sejati untuk mula memegang tampuk kekuasaan, kononnya sebagai wakil masyarakat setempat dan suara hati rakyat.


Walaupun sejarah rasmi mencatatkan, konsep Parlimen telah wujud lama sebelum itu, selepas Britain ditakluk golongan Norman dari tanah besar Eropah tahun 1066, dahulu ia sekadar sebuah majlis penasihat raja yang terdiri daripada golongan bangsawan berdarah raja, serta wakil-wakil tertinggi gereja. Malah ketika itu sudah wujud orang Yahudi buruk akhlak yang dianggap ‘bangsawan’ kerana berjaya ‘membeli’ pangkat kedudukan. Kehidupan mereka pada ketika itu setakat para peniaga biasa yang memiliki tanah yang luas dengan beribu-ribu pekerja.


Oleh kerana itulah, bangsa Yahudi mulai sedar bahawa bukan mudah untuk mendapatkan kekuasaan diperingkat tertinggi kerana golongan bangsawan sejati yang mempunyai susur-galur keturunan yang boleh dibuktikan kepimpinan keluarganya secara turun-temurun masih dipandang mulia dan tinggi. Masih mengatasi golongan ‘bangsawan’ palsu, Yahudi-yahudi yang berjaya membeli gelaran-gelaran bangsawan dan "kehormatan" serta sokongan daripada rakyat biasa yang kebanyakannya bekerja di ladang dengan harta kekayaan dan tipu-daya keji.


Dipertengahan abad ke 14, Sistem Parlimen dicipta dengan dua pecahan iaitu House of Lords untuk para bangsawan sejati dan House of Commons untuk wakil rakyat golongan kebanyakan. Sebenarnya para "bangsawan-bangsawan" palsu, "bangsawan-bangsawan" mata duitan yang merupakan pemilik hartanah luas ataupun land barons yang kononnya mewakili suara rakyat yang kebanyakannya bekerja dengan mereka atau di sekitar tanah-tanah luas milik mereka.


Walaupun House of Lords dahulukala lebih berkuasa kerana mewakili istana dan raja, sekurang-kurangnya sudah ada jalan yang diterima melalui prinsip kesaksamaan (konon) untuk membolehkan mereka yang buruk akhlak naik ke persada kekuasaan. Melalui House of Commonslah Yahudi dapat memasuki arena kekuasaan negara kerana pintunya sudah luas terbuka. Setelah berjaya mendapat kekuasaan dan pengaruh yang cukup, mereka mula mencari jalan untuk mencengkam House of Lords pula.


Ketika itu ramai lagi orang Yahudi telah menjadi kaya-raya dan dibenarkan memiliki tanah yang luas, juga akibat polisi raja-raja bodoh yang tidak menyedari ancaman serta rancangan licik mereka untuk menentukan hala-tuju pemerintahan negara nanti. Malah ada yang mendirikan rumah-rumah bertaraf istana dengan beratus-ratus malah beribu-ribu pekerja seolah-olah mereka betul-betul berasal daripada golongan bangsawan sejati. Ramai juga yang berjaya mendapat ‘kehormatan’ apabila berkahwin dengan wanita-wanita kerabat diraja selalunya kerana bapa atau ahli keluarga lelaki wanita itu yang tergolong dalam bangsawan sejati memerlukan duit, mungkin kerana banyak berhutang, terlalu banyak bersuka-ria sehingga akhirnya terhutang budi kepada Yahudi.


Inilah satu marriage of convenience, perkahwinan untuk kesenangan dua pihak yang bukan berdasarkan rasa cinta, kasih-sayang dan saling hormat-menghormati tetapi untuk win-win situation, ‘kemenangan’ kedua-dua pihak. Si Yahudi yang memiliki banyak duit mendapat nama dan prestij kebangsawanan sejati sedangkan bangsawan yang telah menjatuhkan maruah mereka kerana terlalu menurut nafsu pula memerlukan duit. Sementara itu, Yahudi-yahudi yang datuk-nenek moyang mereka telah terlebih dahulu mendapat tempat dikalangan lingkungan istana dan bangsawan sejati mula mendapat legitimasi ataupun pengiktirafan ramai yang hampir menyamakan kedudukan mereka dengan golongan bangsawan sejati yang memang berdarah raja. Ini kerana mereka adalah tuan tanah, anak kepada tuan tanah yang bapanya adalah tuan tanah dan datuknya juga tuan tanah. Sudah ada bukti ‘kepimpinan’ dalam keluarga.


Bermula dari sinilah, ada yang mula mendapat gelaran Lord, sebagai tuan tanah yang berpengaruh turun-temurun lalu berjaya menjadi ahli House of Lords. Setelah berjaya memegang kedua-dua cabang Parlimen ini, mereka mula mengusul dan mewartakan undang-undang dan perlembagaan yang sedikit demi sedikit menghakis kekuasaan raja, kononnya atas nama demokrasi suara hati rakyat untuk kepentingan sejagat. Dalam sedar tidak sedar, kekuasaan mutlak raja dan istana akhirnya dapat dihadkan kepada beberapa perkara tertentu sahaja seperti adat-istiadat dan agama untuk mewujudkan apa yang dikenali sebagai institusi raja berperlembagaan.


Apabila raja yang berperanan sebagai pelindung agama Kristian, agama yang seperti Islam juga mengharamkan riba sudah tinggal bayang-bayang, maka barulah puak Yahudi dapat menguasai kewangan negara secara menyeluruh melalui penubuhan Bank of England di mana segala urusniaga kerajaan berada di dalam kawalan dan penyeliaan mereka. Sejak itu, ribapun mula berakar umbi menjadi budaya Barat yang tidak mampu disanggah oleh mana-mana pihak lagi. Ketika itu, House of Lords juga telah hilang bisanya kerana pengaruh golongan bangsawan sudah jatuh, tinggal sedikit kuasa, harta dan nama sebagai lambang ‘ketinggian’ mereka. Sebaliknya House of Commons yang membenarkan lebih banyak manusia buruk akhlak memasuki bidang kepimpinanlah yang jauh lebih berkuasa, boleh menentukan hala dan arah tuju pemerintahan negara sampailah sekarang.


Cara yang hampir sama juga digunakan untuk menguasai Amerika Syarikat kerana negara itu asalnya diasaskan oleh the founding father atau pemimpin-pemimpin terawal mereka mengikut prinsip-prinsip dan ideal kemanusiaan yang tinggi, salah satunya pengwujudan suasana ekonomi bebas dan perniagaan tanpa riba. Tetapi akhirnya riba dan sistem bank ciptaan Yahudi bermaharajalela juga dengan kejayaan mereka mencipta Federal Reserve iaitu bank pusat Amerika.

INILAH ANTARA KEJAYAAN MEREKA (YAHUDI). BAGAIMANA PULA NEGARA KITA ? MAMPUKAH YAHUDI MENGUASAI NEGARA KITA ? BERWASPADALAH KITA.. APA YANG PASTI, MEREKA TETAP MERANCANG MENJATUHKAN ISLAM. SESUNGGUHNYA, ALLAH S.W.T. TELAH MEMBERI PERINGATAN KEPADA KITA DI DALAM AL-QUR'AN SEBAGAIMANA BERIKUT :
Firman Allah s.w.t. :
"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu sehingga engkau menurut agama mereka. Katakanlah, "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya pengetahuan kepadamu, maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah sesuatupun yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu."
(Surah al-Baqarah : Ayat 120)

"Never will the Jews nor the Christians be pleased with you (O Muhammad (sallallaahu `alayhi wa sallam)) till you follow their religion.
Say: "Verily, the Guidance of Allah (i.e. Islamic Monotheism) that is the (only) Guidance.
And if you (O Muhammad (sallallaahu `alayhi wa sallam))
were to follow their (Jews and Christians)
desires after what you have received of Knowledge (i.e. the Qur'an), then you would have against Allah neither any Wali (protector or guardian) nor any helper".
wALLAHu a'lam.

2 ulasan:

zedmagel berkata...

Salam Bro Selempangmerah,

Mungkin akan berlaku, masanya kita tak tahu. Akan terus bermusuhan diantara umat dunia ini, selagi nafsu menguasi akal. Kebajikan bertemu mungkar, yang baik bertemu batil. Begitulah hingga ke akhirnya.

Ada tag khas untuk tuan di blog saya untuk di jawab.

Tanpa Nama berkata...

Salam...

takkan x sedar yang Malaysia dah lama dijajah oleh Yahudi???
Tengoklah keadaan di sekeliling?
Tengoklah dgn mata hati jika masih ada mata hati..